Program for 2019

Mia-Nelle Drøschler
Fernisering:
13. april 2019, kl. 11.00-13.00.
I Bio Bernhard baghus
Fredage kl. 15.00-17.00 og lørdage kl. 11.00-13.00
Udstillingen er ikke åben Langfredag
Sidste dag er lørdag den 4. maj 2019

Mia-Nelle Drøschler

Mia-Nelle Drøschler er uddannet på kunstakademiet Goldsmiths i London i 2010. Efter seks år i England og Skotland er Mia-Nelle vendt hjem til Danmark, hvor hun nu arbejder fra sit atelier i København.
Maleri, vægmaleri, lyrik og performance er hendes medier, hvor igennem hun formidler sit indre følelsesliv i en kollektiv kontekst. Her er naturen og psykologi hendes udgangspunkt, udført i stærke farver og store formater.
Mia-Nelle har senest været aktuel med en større maleri-installation på Sophienholm, hvor hun for andet år i træk blev inviteret med som gæsteudstiller af kunstnersammenslutningen Corner. Hun er i dag fast medlem af Corner. De seneste år har Mia-Nelle desuden udstillet på gallerier i London, Edinburgh og København og har modtaget legater fra det Britiske Kunstfond (2010), Statens Kunstfond (2010, 2012, 2016) Dronning Ingrids Romerske Fond (2016, 2017) Montana Fond (2015, 2016) Dyrup (2017), Legatophold på Det Danske Institut i Rom (2017).
Siden 2011 har Mia-Nelle været fast underviser på Københavns Kunstskole, samt undervist en lang række af kunsthold på højskoler og workshops igennem Statens Kunstfond.

Om at være Goldsmith-elev
Gennem nåleøjet
Mia-Nelle beslutter sig for at hun vil være Goldsmith-elev. Hun forbereder sig med et forløb på Københavns Kunstskole, og hun går i gang med at komme igennem optagelsesprøvernes nåleøje: ”Man skal sende en portfolie ind på 20-30 værker, og hvis de så kan lide det, så kommer man til en samtale”.
Mia-Nelle opdagede, at hendes talent var stort nok. Hun blev optaget og flyttede til London. Det lyder enkelt, men var faktisk svært. Goldsmith er en af de mest velrenommerede kunstskoler i London, og det er kun få, der får lov til at komme ind.
Selv om Mia-Nelle Drøschler på forhånd kun kendte London, fordi hun har haft en kusine, der boede der, så faldt hun tilsyneladende godt til. Undervejs fik hun en kæreste, og sammen med ham flyttede hun til Glasgow.