Program for 2018

Gunnar Bay
Fernisering:
26. januar 2019, kl. 11-13.
Herefter er udstillingen åben:
fredage kl. 15.00-17.00 lørdage kl. 11.00-13.00
Sidste dag er lørdag
den 17. februar 2019

Generalforsamling 2019
Onsdag den 6. februar
kl. 19.30 Aktivitetshuset Bernhard - Adelgade 41

Kommende udstilling
Mia Nelle Drøschler
Fernisering i Bio Bernhards Baghus
den 13. april 2019
kl. 11.00 - 13.00

Gunnar Bay

Gunnar Bay er klassisk uddannet fra Kunstakademiets Billedkunstskoler, København, 1964-71 hos professorerne Richard Mortensen, Dan Sterup Hansen og Palle Nielsen og har udstillet et utal af steder, ligesom han har lavet flere store udsmykningsopgaver. Men ud over at være en anerkendt billedkunstner har han mange andre talenter. Han kan f.eks. spille trombone, han har også skrevet bogen ”Hav’ så - hav’ nu?” – og så har han KOL, men har lært at leve med den desværre så udbredte lungesygdom. Men det lader han sig ikke stoppe af.
Fælles for mange af Gunnar Bays livsbekræftende, farverige værker er skildringerne af momenter i et vilkårligt menneskes eller dyrs liv, der på fotografisk vis udgør et snapshot: En mand i profil iført gul kasket med stærkt grønt græs i baggrunden - måske en bonde som tager et hvil?
En næsehornsfugl - ligeledes i profil, med sit enorme, knaldorange næb, et kvindeportræt "up front" med store, rødmalede læber og solbriller, hvori en nøgen kvindefigur spejles. De mange værker kan ses i bogen.

På denne udstilling vises et udvalg af næsehornsfuglene, men primært en række værker som fokuserer på begrebsmotivet Face To Face – som refererer til de vanskeligheder og den tvivl, som der kan opstå ved at være sammen, at finde sammen og ikke mindst blive sammen. Det kan være modsætninger, der finder sammen i dialog, eller aggression.
Mød denne spændende kunstner den 26. januar. - Og der er jazzmusik på dagen!