Program for 2018

Bente Bech
Fernisering:
13. oktober 2018, kl. 11-13.
Herefter er udstillingen åben:
fredage kl. 15.00-17.00 lørdage kl. 11.00-13.00
Sidste dag er lørdag
den 3. november 2018

Kommende udstilling
Helle Witte Christiansen
Fernisering i Bio Bernhards Baghus
den 17. november 2018
kl. 11.00 - 13.00

Bente Bech

Med denne udstilling lægger vi op til oplevelser for børn i alle aldre. Her får vi mulighed for at se en lang række originale tegninger, fyldt med humor og livsglæde. Vi håber at se mange af vore medlemmer – og tag gerne børnene med. I udstillingsperioden er der rige muligheder for på Præstø Bibliotek at se de mange bøger Bente Bech har illustreret.

Bente Bech er uddannet på Danmarks Designskole på linjen for tegning og grafik. Efter nogle år som reklametegner, bl.a. for Lego, udkom hendes første billedbog, ”Duften i luften” – en bog helt uden ord. Bogen handler om en lille mus på jagt efter dufte. Ikke længe efter modtog hun Kulturministeriets Illustratorpris for tegningerne til Thomas Windings ”Sjuskedukken”. Siden har Bente Bech modtaget flere anerkendelser for sit arbejde, bl.a.: ”Fortællefantordenen”.
Måske det var denne orden, der åbnede Bente Bechs øjne for elefanter. Siden har hun nemlig tegnet flere bøger om og med det store fantastiske dyr – mest kendt er hendes bog: ”En elefant kom marcherende”, som blev en af de første danskproducerede følebøger. ”En elefant kom marcherende” udkom på Danmarks Radios forlag for mere end 10 år siden og står nu i mindst hvert andet børneværelse i Danmark. Bogen inspirerede hende til at lave flere, sjove, finurlige sangbøger for de mindste, og herudover har Bente Bech illustreret en lang række børnebøger for Gyldendal, Carlsen, Alvilda og Rosinante & Co.